Redaktionelt forord
DOI:
https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2022i3.133975Nøgleord:
uddannelser, universitetsstuderendeResumé
I dag er der næsten 150.000 universitetsstuderende, som er i gang med deres uddannelser. Universiteterne er ikke længere for de få og udvalgte. En væsentlig del af de unge i hver ny årgang påbegynder en universitetsuddannelse og tilbringer mange timer og år på at dygtiggøre sig på landets otte universiteter.
Universitetsuddannelserne har dermed fået en større samfundsøkonomisk betydning end tidligere, og derfor påkalder de sig også større politisk interesse.
Er uddannelserne gode nok, og lærer de studerende noget, de kan anvende efterfølgende? Følger undervisningsmetoderne med tiden og de nye teknologier, og bruger de studerende i for høj grad tiden på erhvervsarbejde frem for at studere? Trives de studerende, mens de er i gang med deres uddannelse, og hvordan kan man forebygge, at for mange af dem falder fra undervejs?
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
*Tidsskriftet Samfundsøkonomen er et open access tidsskrift, og alle artikler udgivet af Samfundsøkonomen er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 International Licens, CC BY-NC-ND.