Buddhisme, medier og populærkultur
DOI:
https://doi.org/10.7146/rid.v7i1.23624Keywords:
buddhisme, populærkultur, buddhaAbstract
Buddhafigurer som havenisser og wellnesssymboler. Buddha som reklame for futonsenge, IKEA-møbler og sportstøj. Buddhistisk meditation i dameblade og på virksomhedskurser. En måde at måle buddhismen i Danmark på, er ved kortlægning af organiseret buddhisme og skønsmæssig indkredsning af den levende og praktiserede buddhisme. En anden er at undersøge en mere indirekte udbredelse af buddhismen som kulturelt fænomen. Det sidste er denne artikels foku.
Downloads
Published
2015-04-01
How to Cite
Borup, J. (2015). Buddhisme, medier og populærkultur. Religion I Danmark, 7(1), 17–24. https://doi.org/10.7146/rid.v7i1.23624
Issue
Section
Articles
License
Center for SamtidsReligion har ophavsretten til den udgivne version af tidsskriftet. Forfatteren har ophavsretten til deres egen tekst.