Buddhisme, medier og populærkultur
DOI:
https://doi.org/10.7146/rid.v7i1.23624Nøgleord:
buddhisme, populærkultur, buddhaResumé
Buddhafigurer som havenisser og wellnesssymboler. Buddha som reklame for futonsenge, IKEA-møbler og sportstøj. Buddhistisk meditation i dameblade og på virksomhedskurser. En måde at måle buddhismen i Danmark på, er ved kortlægning af organiseret buddhisme og skønsmæssig indkredsning af den levende og praktiserede buddhisme. En anden er at undersøge en mere indirekte udbredelse af buddhismen som kulturelt fænomen. Det sidste er denne artikels foku.
Downloads
Publiceret
2015-04-01
Citation/Eksport
Borup, J. (2015). Buddhisme, medier og populærkultur. Religion I Danmark, 7(1), 17–24. https://doi.org/10.7146/rid.v7i1.23624
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Center for SamtidsReligion har ophavsretten til den udgivne version af tidsskriftet. Forfatteren har ophavsretten til deres egen tekst.