Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107586Keywords:
historie, didaktik, historiedidaktik, FFM, forenklede fælles mål, historie som skolefag, historieundervisning, læreplan, undervisning, kronologiAbstract
Artiklen drøfter bl.a. hvorfor der så stor indholdsmæssig sammenfald mellem årsplaner i skolefaget, hvorfor klassetrinsfastlagt kronologi fortsat er et vigtigt organiseringsprincip, samt kriterier for valg og fravalg af indhold i faget.
Downloads
Published
2015-12-31
How to Cite
Poulsen, J. A. (2015). Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?. Radar, 2(1), 23–25. https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107586
Issue
Section
Articles
License
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.