Hvad pokker er historiske scenarier?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107579Abstract
Under kompetenceområdet Historiebrug i forenklede Fælles Mål findes arbejdsområdet Historiske scenarier. Det har formentligt fået en del undervisere til at overveje, hvilken undervisningsmæssig praksis dette arbejdsområde dækker over. Denne artikel vil give enkelte bud på historiske scenarier – bl.a. ved at påpege, at disse ikke er noget revolutionerende nyt.
References
Huijgen, T. & Holthuis, P. (2014). Towards bad History? A Call for the Use of counterfactual historical Reasoning in History Education. Historical Encounters: A journal of historical consciousness, historical cultures, and history education, 1 (1), 103-110
Lund, Erik (2011). Historiedidaktikk. En handbook for studenter og lærere. Oslo, Universitetsforlaget.
Seixas, Peter & Morton, Tom (2012). The Big Six Historical Thinking Concepts. Canada, Morton.
Undervisningsministeriet (2014). Forenklede Fælles Mål.
![](https://tidsskrift.dk/public/journals/176/article_107579_cover_da_DK.jpg)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.