Forenklede Fælles Mål i historie = mere styring?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107578Nøgleord:
FFM, forenklede fælles mål, historie, historie som skolefag, historiekanon, læreplan, didaktik, historiedidaktikResumé
Forenklede Fælles Mål (FFM) indebærer strammere styring af undervisningens form og indhold i skolefaget historie end Fælles Mål 2009. Det er i hvert fald en af hovedkonklusionerne i EVA’s (Danmarks Evalueringsinstituts) rapport ”Undersøgelse af læreres og forældres forståelse af forenklede Fælles Mål”. Det problematiseres i det følgende.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.