Forenklede Fælles Mål i historie = mere styring?

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107578

Nøgleord:

FFM, forenklede fælles mål, historie, historie som skolefag, historiekanon, læreplan, didaktik, historiedidaktik

Resumé

Forenklede Fælles Mål (FFM) indebærer strammere styring af undervisningens form og indhold i skolefaget historie end Fælles Mål 2009. Det er i hvert fald en af hovedkonklusionerne i EVA’s (Danmarks Evalueringsinstituts) rapport ”Undersøgelse af læreres og forældres forståelse af forenklede Fælles Mål”. Det problematiseres i det følgende.

Downloads

Publiceret

2015-12-31

Citation/Eksport

Poulsen, J. A. (2015). Forenklede Fælles Mål i historie = mere styring?. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 2(1), 11–13. https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107578