Nationale kortlægninger belyser udvikling af eksterne læringsmiljøer
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107497Keywords:
Den Åben Skole, eksterne læringsmiljøer, læringsmiljøer, historiedidaktik, historiefaget, nationale kortlægninger, skoletjenestenetværk, HistorieAbstract
Nationalt netværk af skoletjenester har udgivet seks kortlægninger, der kommer med anbefalinger til, hvordan skoler og eksterne læringsmiljøer kan styrke samarbejdet i den åbne skole.
Nationalt netværk af skoletjenester har over de sidste to år belyst en bred vifte af aspekter i den åbne skole. Det har resulteret i seks nationale kortlægninger, der videndeler erfaringer fra samarbejdet mellem skoleverdenen, kommuner, kulturinstitutioner og andre eksterne læringsmiljøer over hele landet.
De seks kortlægninger belyser kommunernes understøttelse af kulturinstitutionernes undervisning, skolernes transport af elever til de eksterne læringsmiljøer, skolernes brug af undervisningstilbud, mål for elevers læring, samarbejder og partnerskaber samt erfaringer fra støttede samarbejdsprojekter i den åbne skole.
Her præsenteres resultater fra to af kortlægningerne. Alle kortlægningerne kan gratis hentes i både en lang version og i pixi-udgave på Nationalt netværk af skoletjenesters hjemmeside skoletjenestenetvaerk.dk
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.