Når skoler og museer rigtigt arbejder sammen
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107488Keywords:
Den åbne skole, Eksemplarisk læringsforløb, Historie, Historiedidaktik, Museet i den åbne skole, Praksismanuel, SkoletjenesteNetværketAbstract
Det nationale projekt "Museet i den åbne skole" - om lærende partnerskaber mellem skoler og museer og med delvis kommunal medvirken - satte et foreløbigt punktum med en konference på Hindsgavl Slot i november 2016. Spørgsmålet er, hvad der nu skal ske.
References
Læs mere om baggrunden for den åbne skole hos Justine Grønbæk Pors: Den åbne skole og det autentiske mellemrum mellem skolen og virkeligheden. Social Kritik 146/2016, p.14-23.
Intrface (samarbejder mellem ungdomsuddannelser og museer, www.intrface.dk), Learning Museum (samarbejder mellem læreruddannelser og museer, www.learningmuseum.dk) og Museum+Skole (et delprojekt under Museumsundervisning MidtNord 2009-2012)
Andersen, Marie Festersen (red.) (2016), Praksismanual for samarbejde mellem museum, skole og kommune.
Erfaringer fra støttede samarbejdsprojekter. Nationalt netværk af skoletjenester (2016). Kortlægningen kan downloades fra: http://skoletjenestenetvaerk.dk/ny-national-kortlaegning-fra-skoletjenestenetvaerk/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.