Kunstformidling i småbørnshøjde – et favntag med uforudsigeligheden

Forfattere

  • Bennyé D. Austring
  • Charlotte Schultz Thers
  • Martin Hoffmann
  • Nils Falk Hansen

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v6i1.138218

Resumé

I regi af HistorieLab – Nationalt Videncenter for Historie- og Kulturarvsformidling gennemførte forfatterne i 2018 udviklingsprojektet ”Børn, Kultur og Lærende Partnerskaber” i samarbejde med Museum for Samtidskunst i Roskilde og to lokale dagtilbud. Projektet afdækkede en række grundlæggende formidlingsmæssige problemer i små børns møde med museumskulturen, bl.a. i relation til mundtlig formidling, museumsindretning og pædagogens rolle på udstillingerne. Artiklen beskriver nogle centrale opmærksomhedspunkter og munder ud i tre praksisorienterede anbefalinger til museet - med relevans for andre museer.

Downloads

Publiceret

2023-06-26

Citation/Eksport

Austring, B. D., Thers, C. S., Hoffmann, M., & Hansen, N. F. (2023). Kunstformidling i småbørnshøjde – et favntag med uforudsigeligheden. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 6(1), 1–18. https://doi.org/10.7146/rhdt.v6i1.138218