Historie – et forsmået skolefag?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107610Nøgleord:
FFM, forenklede fælles mål, skolefag, historie, historiefaget, historieundervisning, kompetencedækning, linjefagsdækning, undervisningskompetenceResumé
Kompetencedækningen i skolefaget historie er p.t. den 3. laveste og foreløbigt er der ikke udsigt til væsentlige løft. For at få forklaringer på det har HistorieLab i samarbejde med Rambøll gennemført en undersøgelse af skoleforvaltninger, skoleledere og læreres syn på faget og årsagerne til den lave kompetencedækning.
![](https://tidsskrift.dk/public/journals/176/article_107610_cover_da_DK.png)
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.