Museer og skoler finder nye veje sammen
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107564Nøgleord:
historie, Brug dit museum, museum, museer, lærende partnerskaber, Nationalmuseet, Nye Veje, samarbejdsmuseet, samarbejdsmuseum, skoletjeneste, undervisningsformer, undervisningspraksis, den åbne skole, åben skole, Projekt nye vejeResumé
Med en længere skoledag og en skolereform, der vægter ’den åbne skole’, er der behov for at finde nye veje for samarbejdet mellem skoler og museer. Projektet 'Nye Veje' har haft til formål at gøre det lettere for lærerne at bruge museerne på egen hånd eller på nye måder sammen med deres elever.
På museerne kender vi alle skoler, der kommer med ”fakta-ark” på egen hånd, hvor det gælder om at finde årstal eller tip en 13’er. Nye Veje projektet er et forsøg på at opkvalificere skolernes museumsbesøg på egen hånd ved at inspirere til at bruge museerne i undervisningsøjemed på nye måder og i nye fag. Denne artikel er en afsluttende opsamling på erfaringer fra projektet.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.