Att öva historia

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107545

Nøgleord:

Didaktik, Historie, historie som skolefag, Analysemodel, historiebøger, kvalificering, læremidler, undervisningsmidler

Resumé

Kender du kvaliteten af dine læremidler, og hvilke former for viden de kan give? Der findes et væld af undervisningsmaterialer at vælge imellem samt ofte utilstrækkelige boganmeldelser i forhold til elevøvelser og opgaver, som ellers kan være centrale. Læs her om at kvalificere dit materialevalg ved at identificere og analysere forskellige typer af viden, som findes i opgaver og øvelser i historiebøgerne.

Referencer

Ammert, Niklas (red.), Att spegla världen: Läromedelsstudier i teori och praktik, Lund: Studentlitteratur 2011.

Ammert, Niklas & Heather Sharp, "Working with the Cold War: An analysis of knowledge types in Swedish and Australian History textbook activities", i Journal of Educational Media, Memory and Society (JEMMS) Vol. 8 No 2 2016 (25 s).

EMU Danmarks læringsportal, Historie, http://www.emu.dk/omraade/gsk-lærer/ffm/historie (Avläst 2017-06-08)

Læremiddel.dk, Vurdering af læremidler, http://laeremiddel.dk/evalueringsvaerktojer/vurdering-af-laeremidler/ (Avläst 2017-06-05)

Downloads

Publiceret

2017-12-31

Citation/Eksport

Ammert, N. (2017). Att öva historia. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 4(1), 44–49. https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107545