Design din elevsamtale så der opstår historisk læring
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26416Nøgleord:
didaktik, historiedidaktik, samtaler, æstetisk, læringResumé
Skal historiedidaktikken udvikles, har både forskere og lærere brug for at kende eleverne godt fx ved at interviewe elever om deres oplevelser med historie og fortidsfortællinger.
Referencer
Ebbensgaard, Aa. B. (2008). Æstetisk læring – skabelse i dialogens mellemrum. I Ung og på vej. Gymnasiepædagogik nr. 71. IFPR. Odense
Ebbensgaard, Aa. B. (2011). Æstetisk læring – når kunstnerblikket bliver læremester i hf-fag i Ebbensgaard, Aa. B., N. Elf og S. Søndergaard (red) (2011). At tegne en tanke. Første rapport om Visuel Hf i Viborg. Gymnasiepædagogik nr. 81. IFPR/SDU. Odense.
Ebbensgaard, Aa. B. (2013): Når forskning i elevkultur bliver til elevers kulturlæring i Beck, S. og D. Hansen (red): Frihed og Styring. En antologi om læringskulturer i forandring. S. 241 – 268. Syddansk Universitets forlag. Odense.
Stjernfelt, F. (2000): Mødet mellem æstetik og kommunikation. I F. Stjernfelt og O. Thyssen (2000): Æstetisk kommunikation. Handelshøjskolens Forlag. København.
Thyssen, O. (2000). Æstetik i Organisationer. I F. Stjernfelt og O. Thyssen (red.) (2000): Æstetisk kommunikation. Handelshøjskolens Forlag. København.
Thyssen, O. (2003): Æstetisk ledelse – om organisationer og brugskunst. Gyldendal. København.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.