Design din elevsamtale så der opstår historisk læring

Forfattere

  • Aase Bitsch Ebbensgaard

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26416

Nøgleord:

didaktik, historiedidaktik, samtaler, æstetisk, læring

Resumé

Skal historiedidaktikken udvikles, har både forskere og lærere brug for at kende eleverne godt fx ved at interviewe elever om deres oplevelser med historie og fortidsfortællinger.

Referencer

Ebbensgaard, Aa. B. (2008). Æstetisk læring – skabelse i dialogens mellemrum. I Ung og på vej. Gymnasiepædagogik nr. 71. IFPR. Odense

Ebbensgaard, Aa. B. (2011). Æstetisk læring – når kunstnerblikket bliver læremester i hf-fag i Ebbensgaard, Aa. B., N. Elf og S. Søndergaard (red) (2011). At tegne en tanke. Første rapport om Visuel Hf i Viborg. Gymnasiepædagogik nr. 81. IFPR/SDU. Odense.

Ebbensgaard, Aa. B. (2013): Når forskning i elevkultur bliver til elevers kulturlæring i Beck, S. og D. Hansen (red): Frihed og Styring. En antologi om læringskulturer i forandring. S. 241 – 268. Syddansk Universitets forlag. Odense.

Stjernfelt, F. (2000): Mødet mellem æstetik og kommunikation. I F. Stjernfelt og O. Thyssen (2000): Æstetisk kommunikation. Handelshøjskolens Forlag. København.

Thyssen, O. (2000). Æstetik i Organisationer. I F. Stjernfelt og O. Thyssen (red.) (2000): Æstetisk kommunikation. Handelshøjskolens Forlag. København.

Thyssen, O. (2003): Æstetisk ledelse – om organisationer og brugskunst. Gyldendal. København.

Downloads

Publiceret

2016-12-31

Citation/Eksport

Ebbensgaard, A. B. (2016). Design din elevsamtale så der opstår historisk læring. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 3(1), 1–7. https://doi.org/10.7146/rhdt.v3i1.26416