Genstande – læring for alle aldre

Forfattere

  • Jens Aage Poulsen
  • Mette Nørregaard Christensen

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v10i1.138325

Resumé

I denne RADAR-artikel præsenteres en teoretisk funderet model, som pædagoger og lærere kan anvende til at understøtte, at børn fra 4-5 år og op til 9. klasse bruger genstande som afsæt for at udforske fortiden. Derudover indeholder artiklen tre konkrete forløb til, hvordan man i henholdsvis børnehaven, indskolingen og udskolingen kan inddrage genstande for at facilitere børns undersøgende læring.

Downloads

Publiceret

2023-06-27

Citation/Eksport

Poulsen, J. A., & Christensen, M. N. (2023). Genstande – læring for alle aldre. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 10(1), 1–17. https://doi.org/10.7146/rhdt.v10i1.138325