Historie – et forsmået skolefag?

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107610

Nøgleord:

FFM, forenklede fælles mål, skolefag, historie, historiefaget, historieundervisning, kompetencedækning, linjefagsdækning, undervisningskompetence

Resumé

Kompetencedækningen i skolefaget historie er p.t. den 3. laveste og foreløbigt er der ikke udsigt til væsentlige løft. For at få forklaringer på det har HistorieLab i samarbejde med Rambøll gennemført en undersøgelse af skoleforvaltninger, skoleledere og læreres syn på faget og årsagerne til den lave kompetencedækning.

Downloads

Publiceret

2015-12-31

Citation/Eksport

Brunbech, P. Y., & Poulsen, J. A. (2015). Historie – et forsmået skolefag?. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 2(1), 50–57. https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107610