Historie – et forsmået skolefag?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107610Keywords:
FFM, forenklede fælles mål, skolefag, historie, historiefaget, historieundervisning, kompetencedækning, linjefagsdækning, undervisningskompetenceAbstract
Kompetencedækningen i skolefaget historie er p.t. den 3. laveste og foreløbigt er der ikke udsigt til væsentlige løft. For at få forklaringer på det har HistorieLab i samarbejde med Rambøll gennemført en undersøgelse af skoleforvaltninger, skoleledere og læreres syn på faget og årsagerne til den lave kompetencedækning.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.