Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107586Nøgleord:
historie, didaktik, historiedidaktik, FFM, forenklede fælles mål, historie som skolefag, historieundervisning, læreplan, undervisning, kronologiResumé
Artiklen drøfter bl.a. hvorfor der så stor indholdsmæssig sammenfald mellem årsplaner i skolefaget, hvorfor klassetrinsfastlagt kronologi fortsat er et vigtigt organiseringsprincip, samt kriterier for valg og fravalg af indhold i faget.
Downloads
Publiceret
2015-12-31
Citation/Eksport
Poulsen, J. A. (2015). Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 2(1), 23–25. https://doi.org/10.7146/rhdt.v2i1.107586
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.