Att öva historia
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107545Nøgleord:
Didaktik, Historie, historie som skolefag, Analysemodel, historiebøger, kvalificering, læremidler, undervisningsmidlerResumé
Kender du kvaliteten af dine læremidler, og hvilke former for viden de kan give? Der findes et væld af undervisningsmaterialer at vælge imellem samt ofte utilstrækkelige boganmeldelser i forhold til elevøvelser og opgaver, som ellers kan være centrale. Læs her om at kvalificere dit materialevalg ved at identificere og analysere forskellige typer af viden, som findes i opgaver og øvelser i historiebøgerne.
Referencer
Ammert, Niklas (red.), Att spegla världen: Läromedelsstudier i teori och praktik, Lund: Studentlitteratur 2011.
Ammert, Niklas & Heather Sharp, "Working with the Cold War: An analysis of knowledge types in Swedish and Australian History textbook activities", i Journal of Educational Media, Memory and Society (JEMMS) Vol. 8 No 2 2016 (25 s).
EMU Danmarks læringsportal, Historie, http://www.emu.dk/omraade/gsk-lærer/ffm/historie (Avläst 2017-06-08)
Læremiddel.dk, Vurdering af læremidler, http://laeremiddel.dk/evalueringsvaerktojer/vurdering-af-laeremidler/ (Avläst 2017-06-05)
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.