Kinfolk som branding

Authors

  • Sarah Juul Jensen

Abstract

I 2011 blev det amerikanske livsstilsmagasin Kinfolk grundlagt. Kinfolk blev meget hurtigt et verdensomspændende brand og repræsenterer livsstilen slow living, som dyrker fællesskabet, det enklere liv, simplicitet, det sociale rum og en helt bevidst niche-æstetik. Kinfolk er blevet et symbol på et enklere liv, selvdannelse og æstetisering af hverdagen i et forsøg på at vise, hvordan det gode liv skal leves.

I opgaven undersøges hvilken brandidentitet, der udtrykkes igennem Kinfolk i et kulturteoretisk perspektiv. Opgavens tese er, at Kinfolk er et brand, som konstruerer bestemte værdier og holdninger, og at de sociale, æstetiske og symbolske værdiformer er med til at skabe en høj kulturel værdi omkring deres brand.

Downloads

Published

2017-11-28

How to Cite

Jensen, S. J. (2017). Kinfolk som branding. Prototyper, (2). Retrieved from https://tidsskrift.dk/prototyper/article/view/100730

Issue

Section

Designbrands