Kinfolk som branding
Resumé
I 2011 blev det amerikanske livsstilsmagasin Kinfolk grundlagt. Kinfolk blev meget hurtigt et verdensomspændende brand og repræsenterer livsstilen slow living, som dyrker fællesskabet, det enklere liv, simplicitet, det sociale rum og en helt bevidst niche-æstetik. Kinfolk er blevet et symbol på et enklere liv, selvdannelse og æstetisering af hverdagen i et forsøg på at vise, hvordan det gode liv skal leves.
I opgaven undersøges hvilken brandidentitet, der udtrykkes igennem Kinfolk i et kulturteoretisk perspektiv. Opgavens tese er, at Kinfolk er et brand, som konstruerer bestemte værdier og holdninger, og at de sociale, æstetiske og symbolske værdiformer er med til at skabe en høj kulturel værdi omkring deres brand.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Når du publicerer din opgave på Prototyper, accepterer du følgende vilkår:
Forfattere bevarer deres ophavsret og giver Prototyper ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering her.
Du kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af Prototypers publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
Du har ret til og opfordres naturligvis fortsat til at publicere din opgave online andre steder (f.eks. i opgaveplatforme på universitetet eller dit eget websted eller blog).