Kinfolk som branding

Forfattere

  • Sarah Juul Jensen

Resumé

I 2011 blev det amerikanske livsstilsmagasin Kinfolk grundlagt. Kinfolk blev meget hurtigt et verdensomspændende brand og repræsenterer livsstilen slow living, som dyrker fællesskabet, det enklere liv, simplicitet, det sociale rum og en helt bevidst niche-æstetik. Kinfolk er blevet et symbol på et enklere liv, selvdannelse og æstetisering af hverdagen i et forsøg på at vise, hvordan det gode liv skal leves.

I opgaven undersøges hvilken brandidentitet, der udtrykkes igennem Kinfolk i et kulturteoretisk perspektiv. Opgavens tese er, at Kinfolk er et brand, som konstruerer bestemte værdier og holdninger, og at de sociale, æstetiske og symbolske værdiformer er med til at skabe en høj kulturel værdi omkring deres brand.

Downloads

Publiceret

2017-11-28

Citation/Eksport

Jensen, S. J. (2017). Kinfolk som branding. Prototyper – Studier I Design, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/prototyper/article/view/100730

Nummer

Sektion

Designbrands