Hvordan forskning i praksis kan gøre sig relevant for praksis
DOI:
https://doi.org/10.7146/nu.v36i1.7342Resumé
Forskning i pædagogisk arbejde bør interessere sig for, hvordan det er muligt at bidrage til at inspirere, udvikle og kvalificere pædagogisk arbejde ved at producere viden om praksis, der inviterer til refleksion og dialog mellem forsker og praktikere. Påstanden i denne artikel er, at der må produceres viden, som giver en hvis genklang i praksis, uden at den er udtryk for en ukritisk legitimering af den eksisterende praksis. Artiklen giver et bud på, hvordan det er muligt at producere forskningsbaseret viden, der kan gøre sig relevant for praksisfeltet ved at gennemføre konstruktivistisk bottom-up forskning, som har til formål at afdække dominerende diskurser i det pædagogiske arbejde.
Downloads
Publiceret
2008-03-02
Citation/Eksport
Hansen, J. H. (2008). Hvordan forskning i praksis kan gøre sig relevant for praksis. Nordiske Udkast, 36(1). https://doi.org/10.7146/nu.v36i1.7342
Nummer
Sektion
Articles