Deltagelse i folkeskolens evalueringspraksis

Forfattere

  • Kristine Kousholt Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/nu.v37i1.7258

Nøgleord:

Folkeskolens evalueringspraksis, deltagelse, dygtighed, fællesskaber, ansvar for egen læring

Resumé

Resumé

Artiklen er en lettere revideret udgave af min forsvarstale over afhandlingen “Evalueret. Deltagelse i folkeskolens evalueringspraksis”. Forsvaret fandt sted ved Danmarks Pædago- giske Universitetsskole, Århus Universitet d. 17. december 2009.

I artiklen gives først en kort og ganske overordnet præsentation af afhandlingens metodiske, empiriske og teoretiske grundlag. Derefter følges op med et kort rids af den danske folkeskoles udvikling med henblik på brugen af evalueringer. Tre af afhandlingens analyser præsenteres dernæst, og der sluttes af med en forhåbning til evalueringspraksis i særdeleshed og til folkeskolens strukturering af dygtighed i almindelighed

Forfatterbiografi

Kristine Kousholt, Aarhus Universitet

Ph.d. og adjunkt ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole

Downloads

Publiceret

2009-03-27

Citation/Eksport

Kousholt, K. (2009). Deltagelse i folkeskolens evalueringspraksis. Nordiske Udkast, 37(1). https://doi.org/10.7146/nu.v37i1.7258

Nummer

Sektion

Articles