Deltagelse i folkeskolens evalueringspraksis

  • Kristine Kousholt Aarhus Universitet

Resumé

Resumé

Artiklen er en lettere revideret udgave af min forsvarstale over afhandlingen “Evalueret. Deltagelse i folkeskolens evalueringspraksis”. Forsvaret fandt sted ved Danmarks Pædago- giske Universitetsskole, Århus Universitet d. 17. december 2009.

I artiklen gives først en kort og ganske overordnet præsentation af afhandlingens metodiske, empiriske og teoretiske grundlag. Derefter følges op med et kort rids af den danske folkeskoles udvikling med henblik på brugen af evalueringer. Tre af afhandlingens analyser præsenteres dernæst, og der sluttes af med en forhåbning til evalueringspraksis i særdeleshed og til folkeskolens strukturering af dygtighed i almindelighed

Forfatterbiografi

Kristine Kousholt, Aarhus Universitet
Ph.d. og adjunkt ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
Publiceret
2009-03-27
Citation/Eksport
Kousholt, K. (2009). Deltagelse i folkeskolens evalueringspraksis. Nordiske Udkast, 37(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/nu/article/view/7258
Sektion
Articles