Digital Youth : A Challenge to Cultural Policy and Cultural Dissemination addressing Children and Young People in the Nordic Countries

Forfattere

  • Beth Juncker Beth Juncker, Professor MSO. The Royal School of Library and Information Science, University of Copenhagen cmn844@hum.ku.dk

DOI:

https://doi.org/10.7146/ntik.v4i2.25920

Resumé

Artiklen sætter fokus på nordisk kulturpolitik og kulturstrategier for børn og unge fra starten af det 21. århundrede. Har udfordringerne fra digital teknologi, sociale medier og de unge digitalt indfødte generationer påvirket den grundlæggende forståelse af relationerne mellem kunst, kultur, børn og unge? Er de nordiske lande på vej fra en instrumentel kulturpolitik, der har knyttet unges møder med kunst, kultur og kunstnere til dannelse og formel undervisning mod en ekspressiv kulturpolitik, der prioriterer kunst og kulturs selvstændige betydning?

Downloads

Publiceret

2015-03-15

Citation/Eksport

Juncker, B. (2015). Digital Youth : A Challenge to Cultural Policy and Cultural Dissemination addressing Children and Young People in the Nordic Countries. Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab Og Kulturformidling, 4(2), 21–28. https://doi.org/10.7146/ntik.v4i2.25920