Naturvidenskabsfestival – en tradition der styrker naturfagsundervisningen
PDF

Citation/Eksport

Rønn, L. V., & Bohm, M. (2013). Naturvidenskabsfestival – en tradition der styrker naturfagsundervisningen. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36022

Resumé

Dansk Naturvidenskabsfestival giver lærere en kærkommen anledning til at fokusere pånaturfagene og tydeliggøre dem over for kolleger, ledelse, forældre – og naturligvis over for eleverne,hvilket er med til at udvikle de lokale naturfaglige kulturer. Denne analyse har fokus på hvordanfestivalen har udviklet sig siden starten i 1998 og nu er blevet et veletableret redskab i udviklingen afnaturfagsundervisningen på over en tredjedel af landets grundskoler og mere end halvdelen af landetsalmene og tekniske gymnasier. Den er dermed et væsentligt element når det handler om at dannegrobund for en naturfaglig interesse og en almen naturfaglig dannelse. Vi beskriver forskellige deleaf festivalaktiviteterne og diskuterer i hvilken retning festivalen kan udvikles. 
PDF