Planlægning med platforme

Forfattere

  • Lærke Ørsted Svensson Aalborg Universitet
  • Karina Kiær
  • Andreas Lindenskov Tamborg

DOI:

https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110892

Resumé

Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

Downloads

Publiceret

2019-08-19

Citation/Eksport

Svensson, L. Ørsted, Kiær, K., & Tamborg, A. L. (2019). Planlægning med platforme. Learning Tech, 4(6), 200–227. https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110892