Planlægning med platforme

  • Lærke Ørsted Svensson Aalborg Universitet
  • Karina Kiær
  • Andreas Lindenskov Tamborg

Resumé

Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

Publiceret
2019-08-19
Citation/Eksport
Svensson, L., Kiær, K., & Tamborg, A. (2019). Planlægning med platforme. Learning Tech, 4(6), 200-227. https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110892