Danskfaget i spil på læringsplatforme

Fagdidaktisk analyse af danskfaglige undervisningsforløb

Forfattere

  • Jens Jørgen Hansen
  • Stig Toke Gissel

DOI:

https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110884

Resumé

I denne artikel undersøger vi dansklæreres brug af læringsplatformen Meebook i forhold til at designe danskfaglige forløb. Forløbene har vi analyseret ud fra en fagdidaktisk analysetilgang hvor vi både ser på funktion, form og især indhold i de didaktiske forløb. Herigennem belyser vi bl.a. hvilket danskfag og danskdidaktiske diskurser, som tegner sig i lærernes arbejde, og hvordan lærerne arbejder med at designe læringsaktiviteter i læringsplatformen med særligt fokus på tilegnelseshandlinger og modalitetsbrug.

Downloads

Publiceret

2019-08-19

Citation/Eksport

Hansen, J. J., & Gissel, S. T. (2019). Danskfaget i spil på læringsplatforme: Fagdidaktisk analyse af danskfaglige undervisningsforløb. Learning Tech, 4(6), 176–199. https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110884