Danskfaget i spil på læringsplatforme
Fagdidaktisk analyse af danskfaglige undervisningsforløb
DOI:
https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110884Resumé
I denne artikel undersøger vi dansklæreres brug af læringsplatformen Meebook i forhold til at designe danskfaglige forløb. Forløbene har vi analyseret ud fra en fagdidaktisk analysetilgang hvor vi både ser på funktion, form og især indhold i de didaktiske forløb. Herigennem belyser vi bl.a. hvilket danskfag og danskdidaktiske diskurser, som tegner sig i lærernes arbejde, og hvordan lærerne arbejder med at designe læringsaktiviteter i læringsplatformen med særligt fokus på tilegnelseshandlinger og modalitetsbrug.Downloads
Publiceret
2019-08-19
Citation/Eksport
Hansen, J. J., & Gissel, S. T. (2019). Danskfaget i spil på læringsplatforme: Fagdidaktisk analyse af danskfaglige undervisningsforløb. Learning Tech, 4(6), 176–199. https://doi.org/10.7146/lt.v4i6.110884
Nummer
Sektion
Temaartikler
Licens
Forfatterne og Læremiddel.dk.
Må ikke bruges kommercielt.