Undervisermetroen – www.undervisermetro.au.dk
DOI:
https://doi.org/10.7146/dut.v7i13.6300Nøgleord:
undervisermetro, undervisningsudvikling, gode undervisningspraksisser, netresurse,Resumé
Undervisermetroen er et studiemiljøprojekt som udspringer af AU’s Studiemiljøundersøgelse 2011, og har pædagogisk kompetenceudvikling af og mere systematisk viden- og god praksisdeling mellem undervisere som formål. Metroen består af underviserbidrag og er konciperet af Lene Tortzen Bager, Gitte Wichmann-Hansen, CUDiM, og projektstyret, samlet og redigeret af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker og webredaktører Charlotte Albrechtsen og Anni Pedersen. Projektet er forlænget og udvikles nu videre i hele 2012. Selve metroen er en blivende resurse.
”Faculty Metro” is one of over 30 study environment projects at the Faculty of Arts, University of Aarhus, to come out of the study environment investigation, 2011. The purpose is development of teaching competencies and a forum for sharing good teaching and learning practices among faculty. The metro lines and stops contain multimodal good practice descriptions produced by faculty, edited by the Humanities department’s Center for Teaching Development and Digital Media. The idea is conceived by Lene Tortzen Bager and Gitte Wichmann-Hansen. Pedagogical and web crew in 2012 are Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Charlotte Albrechtsen and Anni Pedersen. The metro is a permanent resource.
Downloads
Yderligere filer
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
DUT udkommer elektronisk via Statsbibliotekets Open Journal System (Tidsskrift.dk) og DUNs hjemmeside (DUN-net.dk) forår og efterår. Det er gratis og frit tilgængeligt at læse og downloade artikler fra tidsskriftet.
Det er ikke muligt at abonnere på Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, men hvis du er medlem af DUN, får du tilsendt en nyhedsmail med link til udgivelsen, når den nyeste udgave er online. Linket vil også være tilgængeligt her på siden, så snart tidsskriftet er publiceret.
© Copyright
Artikler publiseret i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, må bruges (downloades) og genbruges (distribueres, kopieres, citeres) til ikke-kommercielle formål med reference til forfattere og Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift.
Artikler indsendt til Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift må ikke publiseres i andre tidskrifter.
Betingelser
Artikler i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, DUT, er omfattet af ophavsretsloven, og der må citeres fra dem.
Følgende betingelser skal dog være opfyldt:
- Citatet skal være i overensstemmelse med „god skik“
- Der må kun citeres „i det omfang, som betinges af formålet“
- Ophavsmanden til teksten skal krediteres, og kilden skal angives ift. ovenstående bibliografiske oplysninger.