Onlineundervisning: En praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering

Forfattere

  • Jens Jørgen Hansen Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab, Syddansk Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v19i36.144928

Resumé

Abstract

Onlineundervisning er skrevet af Marie Hvid Stenalt og Dorte Sidelmann Rossen, som begge har en baggrund som pædagogiske konsulenter med digitale teknologier som arbejdsområde. Bogen er, som undertitlen siger, En praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering. Den er også lidt mere end det, for bogens 6. kapitel har overskriften ”Udvikling af egen onlineundervisning”, så den er også en guide til udvikling af onlineundervisning. Det vil sige bogen har fokus på at skabe viden om online undervisning og de didaktiske valg, man som underviser kan træffe i forbindelse med sin onlineundervisning. Bogen åbner også et refleksionsrum om disse valg, som det fremgår af bogens bagside: ”Hvordan engagerer du dine studerende online? Hvordan planlægger du onlineundervisning? Hvordan får du de studerende til at arbejde sammen i et digitalt undervisningsmiljø, og hvilke teknologier skal du bruge?”

Downloads

Publiceret

2024-05-23

Citation/Eksport

Hansen, J. J. (2024). Onlineundervisning: En praksisnær guide til planlægning, gennemførelse og evaluering . Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 19(36). https://doi.org/10.7146/dut.v19i36.144928