Leder

Författare

  • Ole Hansen
  • Thomas Nordahl
  • Marita Cronqvist
  • Anne-Karin Sunnevåg
  • Anita Eriksson
  • Charlotte Ringsmose

Abstract

I dette nummer af Paideia sættes der fokus på autonomi og styring i uddannelsessektoren med tre temaartikler om netop dette emne. I den forbindelse kan man læse om dilemmaer, der opstår som skoleleder og dennes forskellige roller og om et studie i samarbejde mellem lærere og forskere, der konkluderer at ledelse, ejerskab og ansvar er påkrævet i samarbejde for lærerautonomi. Endelig indeholder dette nummer også en artikel om et dansk initiativ vedrørende en national handlingsplan for arbejdet med uddannelse for bæredygtig udvikling i danske uddannelsesinstitutioner.

I alt indeholder dette nummer seks forskningsartikler, hvor man blandt andet også kan læse om børnehavebørns socio-emotionelle erfaringer under Covid-19 og bevægelse i undervisningen. 

##submission.downloads##

Publicerad

2022-12-07

Referera så här

Hansen, O., Nordahl, T., Cronqvist, M., Sunnevåg, A.-K., Eriksson, A., & Ringsmose, C. (2022). Leder. Paideia, (23), 4–5. Hämtad från https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/135030