Leder
Sammendrag
I dette nummer af Paideia sættes der fokus på autonomi og styring i uddannelsessektoren med tre temaartikler om netop dette emne. I den forbindelse kan man læse om dilemmaer, der opstår som skoleleder og dennes forskellige roller og om et studie i samarbejde mellem lærere og forskere, der konkluderer at ledelse, ejerskab og ansvar er påkrævet i samarbejde for lærerautonomi. Endelig indeholder dette nummer også en artikel om et dansk initiativ vedrørende en national handlingsplan for arbejdet med uddannelse for bæredygtig udvikling i danske uddannelsesinstitutioner.
I alt indeholder dette nummer seks forskningsartikler, hvor man blandt andet også kan læse om børnehavebørns socio-emotionelle erfaringer under Covid-19 og bevægelse i undervisningen.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2022 Ole Hansen, Thomas Nordahl, Marita Cronqvist, Anne-Karin Sunnevåg, Anita Eriksson, Charlotte Ringsmose og Paideia
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.