Baggrund for og diskussioner af Visible Learning med særligt henblik på lærings- og vidensbegrebet

Författare

  • Lars Qvortrup

Abstract

I 2009 udgav John Hattie bogen Visible Learning med undertitlen A synthesis of over 800 metaanalyses relating to achievement. Hensigten med bogen er, som titlen siger, at fremlægge en syntese af mere end 800 metaanalyser af de faktorer, som påvirker ”achievement”, det vil sige elevernes læringsudbytte. Hattie bruger imidlertid både forskellige ord og forskellige definitioner af, hvad der menes med læringsudbytte, hvilket der vil blive sat fokus på i denne artikel, som afsluttes med et bud på en dynamisk videns- og læringsmodel.

##submission.downloads##

Publicerad

2022-01-04

Referera så här

Qvortrup, L. (2022). Baggrund for og diskussioner af Visible Learning med særligt henblik på lærings- og vidensbegrebet. Paideia, (9), 22–33. Hämtad från https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/130110