Implementering af en kommunal indsats: Ændringer i de organisatoriske og fysiske rammer for børns motoriske udvikling
Sammendrag
Artiklen præsenterer, hvilken indvirkning en vuggestueindsats har haft på de organisatoriske og fysiske rammer i institutionerne. Der bruges data fra observationer, interviews og spørgeskemaer (før- og efterspørgeskemaer), hvor indsatsen er gennemført. Datamaterialet beror på ledernes besvarelser og inkluderer materiale fra 36 kommunale eller selvejende institutioner i Høje-Taastrup Kommune, hvor indsatsen er gennemført. Besvarelserne viser, at indsatsen har resulteret i væsentlige ændringer i institutionerne. For det første har institutionerne fået et større fokus på motorisk udvikling; for det andet er der sket en ændring i institutionernes organisering af dagligdagen, der giver bedre mulighed for børnenes fysiske udfoldelse; for det tredje er der sket en positiv ændring i institutionernes retningslinjer på området; og for det fjerde er der sket en positiv ændring i institutionernes fysiske rammer. På baggrund af disse resultater argumenterer vi for, at implementeringen af indsatsen har medført positive forandringer Implementering af en kommunal indsats: Ændringer i de organisatoriske og fysiske rammer for børns motoriske udvikling i institutionerne, der bidrager til at give børnene bedre forudsætninger for motorisk udfoldelse.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2023 Forfatter og tidsskrift
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.