Kommentar: Positioner i dansk pædagogisk forskning
Sammendrag
Der findes udbredte, genkommende uenigheder i skoleforskningen i store dele af den vestlige verden. De modsatrettede meldinger i uddannelsespolitikken og debatten gør det vanskeligt at orientere sig, og vi vil derfor i denne kommentar forsøge at tegne et overblik over positioner, principielle standpunkter og værdier i debatten og baggrunden for dem.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.