Kommentar: Positioner i dansk pædagogisk forskning
Resumé
Der findes udbredte, genkommende uenigheder i skoleforskningen i store dele af den vestlige verden. De modsatrettede meldinger i uddannelsespolitikken og debatten gør det vanskeligt at orientere sig, og vi vil derfor i denne kommentar forsøge at tegne et overblik over positioner, principielle standpunkter og værdier i debatten og baggrunden for dem.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.