Lektieintegreret undervisning som middel til at nå folkeskolens mål

Forfattere

  • Flemming B. Olsen
  • Andreas Rasch-Christensen

Emneord (Nøkkelord):

Lektieintegreret undervisning, Folkeskolens mål

Sammendrag

Folkeskolen i Danmark har til formål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan. Den skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater, og den skal styrke tilliden til og trivslen i folkeskolen. Lektier, som fænomen og arbejdsform, blev med reformen i 2013 for første gang i skolehistorien skrevet ind i en lovtekst. Det på trods af, at lektiedebatten siden 2007 har efterspurgt en lovgivningsmæssig præcisering af lektiernes funktion.

Nedlastinger

Publisert

2016-11-01

Hvordan referere

Olsen, F. B., & Rasch-Christensen, A. (2016). Lektieintegreret undervisning som middel til at nå folkeskolens mål. Paideia, (12), 39–48. Hentet fra https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/127918