Lektieintegreret undervisning som middel til at nå folkeskolens mål
Nøgleord:
Lektieintegreret undervisning, Folkeskolens målResumé
Folkeskolen i Danmark har til formål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan. Den skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater, og den skal styrke tilliden til og trivslen i folkeskolen. Lektier, som fænomen og arbejdsform, blev med reformen i 2013 for første gang i skolehistorien skrevet ind i en lovtekst. Det på trods af, at lektiedebatten siden 2007 har efterspurgt en lovgivningsmæssig præcisering af lektiernes funktion.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.