Leder
Resumé
I dette nummer af Paideia sættes der fokus på autonomi og styring i uddannelsessektoren med tre temaartikler om netop dette emne. I den forbindelse kan man læse om dilemmaer, der opstår som skoleleder og dennes forskellige roller og om et studie i samarbejde mellem lærere og forskere, der konkluderer at ledelse, ejerskab og ansvar er påkrævet i samarbejde for lærerautonomi. Endelig indeholder dette nummer også en artikel om et dansk initiativ vedrørende en national handlingsplan for arbejdet med uddannelse for bæredygtig udvikling i danske uddannelsesinstitutioner.
I alt indeholder dette nummer seks forskningsartikler, hvor man blandt andet også kan læse om børnehavebørns socio-emotionelle erfaringer under Covid-19 og bevægelse i undervisningen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Ole Hansen, Thomas Nordahl, Marita Cronqvist, Anne-Karin Sunnevåg, Anita Eriksson, Charlotte Ringsmose og Paideia
Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse (by).
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.