Implementering af forelæsninger som hjælp til laboratorieøvelse på første års kemikursus
Keywords:
implementation, laboratorieøvelse, kemikursus, KNUD projekt, labforelæsninger, forståelseAbstract
Denne rapport er afslutningen på KNUD projektet, der er en del af Universitetspædagogikum ved Københavns Universitet 2013-14. Brugen af laboratorieøvelser som en del af kemiundervisningen på universitetet har været en integreret del af undervisningen siden begyndelsen af 1800-tallet (Elliott et al. 2008). Rapport beskriver mine tanker og erfaringer under og efter
opbygningen og implementeringen af ”labforelæsninger” som en støtte forud for laboratorieøvelser på et første års kemikursus. Dette er gjort for at fremme de studerendes udbytte af tiden de bruger i laboratoriet. Laboratorieøvelser som en del af et kursus er tungt både undervisningsmæssigt men også økonomisk. Derfor er det nødvendigt at se på om skrukturen af laboratorieøvelserne kan optimeres således det faglige udbyttet (kemisk forståelse) blandt de studerende kan øges - og som en sekundær ting om flere kan bestå eksamen via den øgede forståelse for faget.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Counting from volume 19 (2023), articles published in IUSTL are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. The editorial board may accept other Creative Commons licenses for individual articles, if required by authors.
Articles in volume 1-18 are not licensed under Creative Commons. In these volumes, all rights are reserved to the authors. This implies that readers can download, read, and link to the articles, but they cannot republish the articles. Authors can upload their articles in an institutional repository as a part of a green open access policy.