Forøger videooptaget undervisning de studerendes opfattelse af egen indlæring?
Keywords:
videooptaget undervisning, opfattelse, videooptaget, onlineAbstract
Denne opgave tilsigter af undersøge om videooptagelse af undervisning samt tilgængeliggørelse af optagelserne online, bidrager til de studerendes egen opfattelse af bedre indlæring.
Opgaven omhandler studerende på 5. semester på medicin-studiet, der undervises i faget ”immunologi”. Opgaven starter med en rammesætning af de studerendes læringsmæssige situation samt en præsentation af den overordnede pædagogiske intervention jeg har udført og evalueret. Dernæst gennemgås videnskabelige litteratur der er på området, som ligger til grund
for min valgte intervention. Herefter følger indsigter fra kvantitative og kvalitative interviews med studerende, som har gjort brug af den optagede undervisning. Slutteligt vil jeg evaluere og konkludere på denne intervention samt diskutere fordele og ulemper ved at optage sin undervisning og gøre den tilgængelig for de studerende online.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Counting from volume 19 (2023), articles published in IUSTL are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. The editorial board may accept other Creative Commons licenses for individual articles, if required by authors.
Articles in volume 1-18 are not licensed under Creative Commons. In these volumes, all rights are reserved to the authors. This implies that readers can download, read, and link to the articles, but they cannot republish the articles. Authors can upload their articles in an institutional repository as a part of a green open access policy.