Forøger videooptaget undervisning de studerendes opfattelse af egen indlæring?

Authors

  • Martin Kongsbak-Wismann

Keywords:

videooptaget undervisning, opfattelse, videooptaget, online

Abstract

Denne opgave tilsigter af undersøge om videooptagelse af undervisning samt tilgængeliggørelse af optagelserne online, bidrager til de studerendes egen opfattelse af bedre indlæring.
Opgaven omhandler studerende på 5. semester på medicin-studiet, der undervises i faget ”immunologi”. Opgaven starter med en rammesætning af de studerendes læringsmæssige situation samt en præsentation af den overordnede pædagogiske intervention jeg har udført og evalueret. Dernæst gennemgås videnskabelige litteratur der er på området, som ligger til grund
for min valgte intervention. Herefter følger indsigter fra kvantitative og kvalitative interviews med studerende, som har gjort brug af den optagede undervisning. Slutteligt vil jeg evaluere og konkludere på denne intervention samt diskutere fordele og ulemper ved at optage sin undervisning og gøre den tilgængelig for de studerende online.

Downloads

Published

2023-03-28

How to Cite

Kongsbak-Wismann, M. (2023). Forøger videooptaget undervisning de studerendes opfattelse af egen indlæring?. Improving University Science Teaching and Learning, 17(1). Retrieved from https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/136685