Hvordan kan planlægningen af et problemorienteret kursusforløb understøtte et sammenhængende læringsforløb?
Keywords:
feedback, krususforløb, problemorienteretAbstract
Hjertecentrets (Rigshospitalet) 1-årige uddannelses- og træningsforløb er et projektorienteret kursusforløb for sygeplejersker, sodewm har til formål at forbedre den faglige ydelse til patienterne, samtidig med at sygeplejersken opnår nye kompetencer (Kursusbeskrivelse appendix A). Kursisterne kommer fra forskellige afsnit og har varierende klinisk erfaring. Kursisterne vejledes af klinisk sygeplejespecialist fra eget afsnit under udarbejdelse af projektbeskrivelse og gennemførelse af projektet. Flere gange under forløbet præsenterer kursisterne status for projektet, for en vejleder og medkursister, i forud aftalte grupper (2 - 3) med 4-6 kursister. Parallelt hermed er der kursusdage gennem hele kursusforløbet, hvor der undervises i teorier
og metoder indenfor sygeplejefaget. Projektbeskrivelse og gennemførelse af projektet bliver tidligt i forløbet det altdominerende fokus hos kursisterne.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Counting from volume 19 (2023), articles published in IUSTL are licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. The editorial board may accept other Creative Commons licenses for individual articles, if required by authors.
Articles in volume 1-18 are not licensed under Creative Commons. In these volumes, all rights are reserved to the authors. This implies that readers can download, read, and link to the articles, but they cannot republish the articles. Authors can upload their articles in an institutional repository as a part of a green open access policy.