Hvordan kan planlægningen af et problemorienteret kursusforløb understøtte et sammenhængende læringsforløb?

Authors

  • Ida Elisabeth Højskov

Keywords:

feedback, krususforløb, problemorienteret

Abstract

Hjertecentrets (Rigshospitalet) 1-årige uddannelses- og træningsforløb er et projektorienteret kursusforløb for sygeplejersker, sodewm har til formål at forbedre den faglige ydelse til patienterne, samtidig med at sygeplejersken opnår nye kompetencer (Kursusbeskrivelse appendix A). Kursisterne kommer fra forskellige afsnit og har varierende klinisk erfaring. Kursisterne vejledes af klinisk sygeplejespecialist fra eget afsnit under udarbejdelse af projektbeskrivelse og gennemførelse af projektet. Flere gange under forløbet præsenterer kursisterne status for projektet, for en vejleder og medkursister, i forud aftalte grupper (2 - 3) med 4-6 kursister. Parallelt hermed er der kursusdage gennem hele kursusforløbet, hvor der undervises i teorier
og metoder indenfor sygeplejefaget. Projektbeskrivelse og gennemførelse af projektet bliver tidligt i forløbet det altdominerende fokus hos kursisterne. 

Downloads

Published

2023-03-28

How to Cite

Elisabeth Højskov, I. (2023). Hvordan kan planlægningen af et problemorienteret kursusforløb understøtte et sammenhængende læringsforløb?. Improving University Science Teaching and Learning, 17(1). Retrieved from https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/136652