Implementering af forelæsninger som hjælp til laboratorieøvelse på første års kemikursus
Nøgleord:
implementation, laboratorieøvelse, kemikursus, KNUD projekt, labforelæsninger, forståelseResumé
Denne rapport er afslutningen på KNUD projektet, der er en del af Universitetspædagogikum ved Københavns Universitet 2013-14. Brugen af laboratorieøvelser som en del af kemiundervisningen på universitetet har været en integreret del af undervisningen siden begyndelsen af 1800-tallet (Elliott et al. 2008). Rapport beskriver mine tanker og erfaringer under og efter
opbygningen og implementeringen af ”labforelæsninger” som en støtte forud for laboratorieøvelser på et første års kemikursus. Dette er gjort for at fremme de studerendes udbytte af tiden de bruger i laboratoriet. Laboratorieøvelser som en del af et kursus er tungt både undervisningsmæssigt men også økonomisk. Derfor er det nødvendigt at se på om skrukturen af laboratorieøvelserne kan optimeres således det faglige udbyttet (kemisk forståelse) blandt de studerende kan øges - og som en sekundær ting om flere kan bestå eksamen via den øgede forståelse for faget.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.