Teater som undervisningsform på universitetet

Forfattere

  • Nadia Glæsner

Nøgleord:

teater, undervisningsform, aktiv deltagelse, tryghed, læringsrum, humor, indlæring, miljøvidenskab- og naturforvaltningsstuderende

Resumé

Aktiv deltagelse, fysisk aktivitet, tryghed i læringsrummet og humor er alle elementer der øger indlæring hos studerende på universitetet. Teater indbefatter alle disse elementer, og dette blev testet som undervisningsform på en 7 timers endags case om fosfor binding i jord hos en klasse af 5. semesters miljøvidenskab- og naturforvaltningsstuderende. Udfaldet var at de studerende var meget positive overfor teater som undervisningsform, både i forhold til øget forståelse og interesse for stoffet, samt til at huske stoffet bedre.

Downloads

Publiceret

19-06-2023

Citation/Eksport

Glæsner, N. (2023). Teater som undervisningsform på universitetet. Improving University Science Teaching and Learning, 9(1-2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/137841