Teater som undervisningsform på universitetet
Nøgleord:
teater, undervisningsform, aktiv deltagelse, tryghed, læringsrum, humor, indlæring, miljøvidenskab- og naturforvaltningsstuderendeResumé
Aktiv deltagelse, fysisk aktivitet, tryghed i læringsrummet og humor er alle elementer der øger indlæring hos studerende på universitetet. Teater indbefatter alle disse elementer, og dette blev testet som undervisningsform på en 7 timers endags case om fosfor binding i jord hos en klasse af 5. semesters miljøvidenskab- og naturforvaltningsstuderende. Udfaldet var at de studerende var meget positive overfor teater som undervisningsform, både i forhold til øget forståelse og interesse for stoffet, samt til at huske stoffet bedre.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.