Forøger videooptaget undervisning de studerendes opfattelse af egen indlæring?
Nøgleord:
videooptaget undervisning, opfattelse, videooptaget, onlineResumé
Denne opgave tilsigter af undersøge om videooptagelse af undervisning samt tilgængeliggørelse af optagelserne online, bidrager til de studerendes egen opfattelse af bedre indlæring.
Opgaven omhandler studerende på 5. semester på medicin-studiet, der undervises i faget ”immunologi”. Opgaven starter med en rammesætning af de studerendes læringsmæssige situation samt en præsentation af den overordnede pædagogiske intervention jeg har udført og evalueret. Dernæst gennemgås videnskabelige litteratur der er på området, som ligger til grund
for min valgte intervention. Herefter følger indsigter fra kvantitative og kvalitative interviews med studerende, som har gjort brug af den optagede undervisning. Slutteligt vil jeg evaluere og konkludere på denne intervention samt diskutere fordele og ulemper ved at optage sin undervisning og gøre den tilgængelig for de studerende online.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.