Fokus på læringsrum og feedback for at opnå læringsmål på kandidatkurset i almen medicin

Forfattere

  • Anne Møller

Nøgleord:

læringsrum, læringsmål, kandidatkurset, konsultationsprocessen, læge, performance, medicin

Resumé

I mål- og indholdsbeskrivelse fra Studienævnet for medicin fremgår det, at målsætningen for kandidatkurset i almen medicin er, at ”den studerende skal kunne diagnosticere og behandle almindeligt forekommende tilstande i almen praksis. Den studerende skal desuden lære at bruge ’konsultationsprocessen’ som et kommunikativt redskab til diagnostik og behandling” (se https://kurser.ku.dk/course/smea15062u/2021-2022). Fagbeskrivelsen (afsnit 5.1 i målbeskrivelsen) udspecificerer målsætningens læringsmål og bruger Blooms taksonomi til at beskrive videns- og færdighedsniveau for hvert læringsmål (se figur 1).

Downloads

Publiceret

28-03-2023

Citation/Eksport

Møller, A. (2023). Fokus på læringsrum og feedback for at opnå læringsmål på kandidatkurset i almen medicin. Improving University Science Teaching and Learning, 17(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/136660