Fokus på læringsrum og feedback for at opnå læringsmål på kandidatkurset i almen medicin
Nøgleord:
læringsrum, læringsmål, kandidatkurset, konsultationsprocessen, læge, performance, medicinResumé
I mål- og indholdsbeskrivelse fra Studienævnet for medicin fremgår det, at målsætningen for kandidatkurset i almen medicin er, at ”den studerende skal kunne diagnosticere og behandle almindeligt forekommende tilstande i almen praksis. Den studerende skal desuden lære at bruge ’konsultationsprocessen’ som et kommunikativt redskab til diagnostik og behandling” (se https://kurser.ku.dk/course/smea15062u/2021-2022). Fagbeskrivelsen (afsnit 5.1 i målbeskrivelsen) udspecificerer målsætningens læringsmål og bruger Blooms taksonomi til at beskrive videns- og færdighedsniveau for hvert læringsmål (se figur 1).
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.