Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde

Forfattere

  • Stine Frydendal

Nøgleord:

cho, kritisk, feedbackform, hounsell, skriftlig

Resumé

Dette projekt omhandler et eksempel på, hvordan peer-feedback er forsøgt implementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et helt kursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.

Downloads

Publiceret

28-03-2023

Citation/Eksport

Frydendal, S. (2023). Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde. Improving University Science Teaching and Learning, 17(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/IUSTL/article/view/136659