Hvordan kan planlægningen af et problemorienteret kursusforløb understøtte et sammenhængende læringsforløb?
Nøgleord:
feedback, krususforløb, problemorienteretResumé
Hjertecentrets (Rigshospitalet) 1-årige uddannelses- og træningsforløb er et projektorienteret kursusforløb for sygeplejersker, sodewm har til formål at forbedre den faglige ydelse til patienterne, samtidig med at sygeplejersken opnår nye kompetencer (Kursusbeskrivelse appendix A). Kursisterne kommer fra forskellige afsnit og har varierende klinisk erfaring. Kursisterne vejledes af klinisk sygeplejespecialist fra eget afsnit under udarbejdelse af projektbeskrivelse og gennemførelse af projektet. Flere gange under forløbet præsenterer kursisterne status for projektet, for en vejleder og medkursister, i forud aftalte grupper (2 - 3) med 4-6 kursister. Parallelt hermed er der kursusdage gennem hele kursusforløbet, hvor der undervises i teorier
og metoder indenfor sygeplejefaget. Projektbeskrivelse og gennemførelse af projektet bliver tidligt i forløbet det altdominerende fokus hos kursisterne.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med årgang 19 (2023) er artikler udgivet i IUSTL udgivet med Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc) licens. Redaktionen kan godkende andre Creative Commons Licencer for enkelte artikler, hvis forfatteren har anmodet om det.
Artikler i årgangene 1-18 er ikke udgivet under Creative Commons licens. I disse udgivelser tilfalder alle rettigheder forfatteren. Det betyder, at læsere kan downloade, læse og linke til artiklerne, men de kan ikke genudgive artiklerne. Forfatterne kan uploade deres artikler i et institutionsrepositiry som led i en grøn open access politik.