Kunst og coaching som transformative greb i undervisning
DOI:
https://doi.org/10.7146/site.v1i3.157940Keywords:
kunst, coaching, transformationel nærvær, signifikant læring, holistisk didaktikAbstract
Artiklen handler om betydningen af den signifikante og transformative læring i tidens uddannelseslandskab, som kalder
på en dybere opdagelsesorienteret kultur og responsitivitet i undervisning. Det at arbejde med læring, refleksion og kritisk
tænkning i faglige sammenhænge kan ikke stå alene, idet den personlige dimension er central for en mere holistisk orienteret
didaktik. Kapitlet fremhæver værdien af at etablere rum for et transformationelt nærvær, hvor den enkelte studerende kan
arbejde med afklaring af egne overbevisninger og muligheder for handling som led i at føle et større tilhørsforhold til det at
være studerende. Kapitlet diskuterer og eksemplificerer i den forbindelse, hvorfor kunst som materialitet og coachende
greb i undervisningen i et samspil kan blive kraftfulde kilder til at arbejde med studerendes læring.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Majken Svane Hansen

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.