Branding og kreativitet – det kreative brandfællesskab og betydningsdannelse som kvasi-forhandling
Keywords:
Semiotik, Branding, Fællesskab, kreativitetAbstract
Idet to eller flere tegn indgår i en relation med hinanden kan vi tale om et fællesskab. Et fællesskab udgør en semiotisk struktur, i den forstand at et fællesskab skabes, opretholdes og udvikles gennem stadige udvekslinger af tegn dvs. emotionelle effekter i forhold til et bestemt slags formål. På den led etableres et fællesskab omkring en emotionel kerne, som fastholder fællesskabets betydning i forhold til dets medlemmer, dette indre betegner vi fællesskabets sub-kognitive fundamentaltegn, det er det, som medlemmerne spejler og genkender sig i og som muliggør tiltrækning. Tiltrækningens styrke afhænger af i hvilken grad medlemmerne er i stand til at genkende sig selv i tegnet. Artiklen søger at afdække nogle af de semeiotiske processer, der ligger til grund for at et brand kan skabe et fællesskab.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.