Branding og kreativitet – det kreative brandfællesskab og betydningsdannelse som kvasi-forhandling
Nøgleord:
Semiotik, Branding, Fællesskab, kreativitetResumé
Idet to eller flere tegn indgår i en relation med hinanden kan vi tale om et fællesskab. Et fællesskab udgør en semiotisk struktur, i den forstand at et fællesskab skabes, opretholdes og udvikles gennem stadige udvekslinger af tegn dvs. emotionelle effekter i forhold til et bestemt slags formål. På den led etableres et fællesskab omkring en emotionel kerne, som fastholder fællesskabets betydning i forhold til dets medlemmer, dette indre betegner vi fællesskabets sub-kognitive fundamentaltegn, det er det, som medlemmerne spejler og genkender sig i og som muliggør tiltrækning. Tiltrækningens styrke afhænger af i hvilken grad medlemmerne er i stand til at genkende sig selv i tegnet. Artiklen søger at afdække nogle af de semeiotiske processer, der ligger til grund for at et brand kan skabe et fællesskab.
Downloads
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.