45 minutters bevægelse i undervisningen som et led i den danske skolereform

Forfattere

  • Sofie Koch
  • Anders Grøntved
  • Natascha Holbæk Pedersen
  • Niels Christian Møller

DOI:

https://doi.org/10.7146/samfundsokonomen.v2022i1.132050

Resumé

I skoleåret 2014/15 trådte en ny skolereform i kraft, hvor bevægelse fik en fremtrædende rolle med lovkravet om 45 minutters daglig bevægelse integreret i undervisningen. Det er nu snart syv år siden, reformen trådte i kraft, og resultater viser, at mange skoler endnu ikke har formået at få realiseret lovkravet. Det kan der være flere årsager til, men klart er det, at decentralisering af implementeringsansvaret ikke ser ud til at have været tilstrækkeligt. En fælles implementeringsunderstøttelse ville formentlig have været til stor gavn for skolerne.

Publiceret

2022-03-17

Citation/Eksport

Koch, S., Grøntved, A., Holbæk Pedersen, N. og Møller, N. C. (2022) “45 minutters bevægelse i undervisningen som et led i den danske skolereform”, Samfundsøkonomen, 2022(1), s. 40–49. doi: 10.7146/samfundsokonomen.v2022i1.132050.