Læringspotentialet i (længere) vandreture med elever i historie
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v11i1.149025Resumé
Kravet om 45 min. bevægelse i fagene kom formelt ind i skolen med skolereformen 2013 som en kompensation og modvægt til de dengang indførte såkaldte lange skoledage. I regeringens nyeste folkeskoleaftale fra marts 2024 er faglig bevægelse blevet frivilligt. I denne artikel argumenteres for fortsat brug af faglig bevægelse i historie – særligt i forbindelse med læringspotentialet gennem længere vandringer med eleverne.
Referencer
Fredens, K. (2018). Læring med kroppen forrest. Hans Reitzels forlag
Hansen, J. (2018). Pilgrimture i Danmark. Legind
Johansen, J. (2005). Gyldendals bog om pilgrimme og pilgrimsrejser. Gyldendal
Kruse, T. & Warring, A. (2015). Fortider – tur/retur. Samfundslitteratur
Maarhuis, P. L. & Rud, A. G. (red.) (2021). Doing arts thinking: Arts practice, research and education. Leiden. Brill.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.